12 Şubat 2013

12 Şubat - Youth Lagoon

Bugünkü program anonssuz oldu, sesimi sevmeyenler için :) Tabii öyle bir kastım yoktu, açıkcası vakit yetişmedi, biraz koşturarak hazırladım programı ve anonsları kaydedemedim. Bazen oluyor, anonssuz bir Alçak Basınç duyarsanız bilin ki Harun programı son anda tamamlayıp radyoya iletmiş (geçen haftaki programı tekrar duyarsanız ne düşünmeniz gerektiğini söylemiyorum bile, ayıptır!)

Neyse, madem anonssuz, gruplardan biraz burada bahsedeyim. Güney Afrika'nın güzel gruplarından Dear Reader'ın yeni şarkısı ile açtım programı bu hafta. Grubun yeni albümü nisan ayı başında yayınlanıyormuş, bu şarkı da oradan ilk ortalığa çıkan şarkı. Diğer taraftan Foxygen hayranlığım devam ediyor. Saint Motel grubu geç keşfettiğim bir isim oldu, bir aralar adlarını duymuştum sanırım ama hiç dinlememişim, Puzzle Pieces şarkılarını şans eseri bir yerlerde duydum. Klibi de çok güzel. Purity Ring çok güzel bir cover yapmış, son dönem yeni gruplardan bu kadar takdir ettiğim, başarılı bulduğum ekip azdır herhalde. Yeni albümlerini heyecanla bekliyorum.

Bu hafta özellikle bahsetmek istediğim bir isim ise Youth Lagoon. Baktım, bu genç müzisyenin parçalarını daha önce çok çalmışım programda ama iki çift laf etmemişim. Daha adeta bir "teenager" olan dostum Nil ile çok sevdiğimiz bir sanatçı bu (kendisi Youth Lagoon'un ayrıca hastası olduğu için burada adını geçirmem lazımdı). Trevor Powers, ilk albümü The Year of Hibernation'ı 2011 sonu gibi çıkarmıştı ve 2012'de bolca dinledik bu albümü. Elektronik müzik, ama bir taraftan da şarkıcı / söz yazarı geleneğine göz kırpan, 2012'nin fazlasıyla popüler tarzı dream-pop'un da kenarından geçen bir müzik Youth Lagoon'un yaptığı. Ama özellikle melodileri ile yılın vasat grupları arasından sıyrılmıştı geçen sene. Bu yıl yeni bir albüm yayınlayacağını açıklayan Trevor, şimdiden de bu albümden iki şarkıyı açık etti - biri iki haftadır programda da çaldığım Dropla, diğeri de soundcloud'a daha yeni koyduğu Mute. Her ikisi de çok güzel şarkılar, yeni albüm Wondrous Bughouse için oldukça heyecanlıyım, çok güzel bir albüm olacağa benziyor. Yayın tarihi 5 Mayıs'mış.

Gelecek hafta görüşürüz!




Dear Reader   Down Under, Mining
Foxygen   No Destruction
Saint Motel   Puzzle Pieces
The Courteeners   Lose Control
Opossom   Fly
Solange   Locked In Closets
Youth Lagoon   Dropla
Purity Ring   Grammy
Gorillaz   On Melancholy Hill
Feist My Moon My Man (Grizzly Bear Remix)
Devendra Banhart   Hey Mama Wolf
Villagers   The Bell
Music Go Music   Just Me
Dirty Projectors   Just From Chervon
Rodriguez   Can't Get Away
.

Hiç yorum yok: