28 Aralık 2006

"Yılın O Zamanı"

(İKSV Yılbaşı partisinde, "celebrity" Bengi Ünsal ile)

Adettendir, ben de bir "yılsonu listesi" yaptım kendime. Aynı listeyi dergilere vs de yolladım, zaten aslında oradan gelmişti ilk talepler. Roll ve Bant'ın 2006 albümler listelerini bekliyorum heyecanla, acaba "müzik basını"nın genel kanısı ile hangi noktalarda uyuşuyorum görmek için.

Ama bu yılsonu listeleri ile ilgili bir iki kelamda da bulunmak istiyorum. Öncelikle bu liste benim bu yıl en severek dinlediğim albümlerin listesidir, yoksa "bunlar 2006'nın en iyi albümleridir" gibi bir iddiam yoktur (ne haddime). Tabi bununla da bağlantılı olarak bu liste konusu gündeme gelince hemen aklıma "acaba yıl içinde kaçırdığım ama çok güzel hangi albümler vardı" sorusu geldi çünkü kaçırmışımdır veya bir şekilde aslında pek güzel bir albümü tek sefer dinleyip bir köşeye salllamışımdır falan - yaparım sıkça. Tekrar bir dinledim bazı albümleri. Ve evet, atlamışım... Hemen iki tanesini büyük bir utanç içinde açıklayayım: TV On The Radio ve Dresden Dolls. Hatta Dresden Dolls öyle güzel ki... İlk 10'a bile.. Neyse, zaten nedir ki yılın albümleri listesi, best albums of 2006 my ass :)

Dresden Dolls - Backstabber

(listeyi görmek için aşağıdaki tamamı burada'yı tık)

1 - Final Fantasy - He Poos Clouds
2 - The Whitest Boy Alive - Dreams
3 - Fujiya & Miyagi - Transparent Things
4 - Hello Saferide - Introducing..
5 - Booka Shade - Movements
6 - The Sounds - Dying To Say This To You
7 - Muse - Black Holes and Revelations
8 - The Gossip - Standing in the Way of Control
9 - Easy Star All - Stars - Radiodread
10 - Lambchop - Damaged

11 - CSS - Cansei De Ser Sexy
12 - The Fratellis - Costello Music
13 - The Kooks - Inside In / Inside Out
14 - Panic! At The Disco - A Fever You Can’t Sweat Out
15 - The Knife - Silent Shout
16 - Emperor Machine - Vertical Tones & Horizontal Noise
17 - Junior Boys - So This Is Goodbye
18 - The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
19 - Midlake - The Trial Of Van Occupanther
20 - DJ Mehdi - Lucky Boy
21 - Beck - The Information
22 - I’m From Barcelona - I’m From Barcelona
23 - Gnarls Barkley - St Elsewhere
24 - Lindstrom - It`s A Feedelity Affair
25 - Phoenix - It’s Never Been Like That
26 - Scissor Sisters - Ta - dah
27 - Ellen Allien & Apparat - Orchestra Of Bubbles
28 - The Long Blondes - Someone To Drive You Home
29 - Various Artists - Kitsune Maison Vol. 2
30 - The Pipettes - We Are The Pipettes

4 yorum:

Adsız dedi ki...

İyi seçimler (- Benim listem ise:

1.Morrissey - Ringleader Of The Tormentors
2.Luke Haines - Off My Rocker at the Art School Bop
3.Beirut - Gulag Orkestar
4.The Black Heart Procession - The Spell
5.Jarvis - Jarvis
6.Bonnie 'Prince' Billy - The Letting Go
7.Scott Walker - The Drift
8.Joanna Newsom - Ys
9.Belle & Sebastian - The Life Pursuit
10.The Knife - Silent Shout
11.Pet Shop Boys - Fundamental
12.Joan As a Police Woman - Real Life
13.James Dean Bradfield - The Great Western
14.Bat For Lashes - Fur and Gold
15.Metallic Falcons - Desert Doughnuts
16.Sufjan Stevens - The Avalanche
17.Cat Power - The Greatest
18.Camera Obscura - Let's Get Out Of This Country
19.Yo La Tengo - I Am Afraid Of You And I Will Beat Your Ass
20.Destroyer - Destroyer's Rubies

Adsız dedi ki...

güzel liste bant'ınki de güzeldi

Harun İzer dedi ki...

destroyer'i bilmiyrum, isim metal grubu çağrışımı yaratıyor ama bi bakmak lazım.

metallic falcons o kadar iyi miydi ya??

Adsız dedi ki...

anonymous ben oluyorum, bu arada, herkes yerini bilsin (-
Destroyer sıkı bir albüm yaptı. Metal değil, herhal (-
Metallic Falcons albümü iyiydi. Cocorosie'den daha çok dinledim, en azından.
Ama en güzellerden biri, hiç kuşkusuz Joan As Police Woman. Mükemmel diye buna derim ben.