06 Haziran 2007

Rilo Kiley geri dönüyor!


Vee sonunda uzun süredir beklediğim bir haber... Son yıllarda beni en çok etkileyen, duygularımı kontrolden çıkaran gruplardan biri, Rilo Kiley'in yeni albümü yakında geliyormuş! Dördüncü albümleri, İngiltere ve Amerika'da Ağustos sonu gibi yayınlanacakmış. İsmi de belli, "Under The Blacklight". Son albümleri More Adventurous'ı 2004'te yayınlamışlardı, yani üç yıl olmuş bile.

Tabi bu kadar uzun bir ara vermelerinin asıl sebebi, ekibin iki elebaşının, yani vokalist Jenny Lewis ve gitarist Blake Sennett'in kendi solo projelerine dalmış olmasıydı. Jenny Lewis "Rabbit Furcoat" isimli albümü ile büyük ilgi gördü, oldukça akustik ve folk - hatta yer yer country tadında (açıkcası ben pek beğenmemiştim ama hata etmiş olabilirim). Blake de diğer grubu The Elected ile bir albüm yayınladı - "Sun, Sun, Sun" ismini taşıyan şeker bir albüm, ki bu Rilo Kiley tarzına biraz daha yakındı. Albümle aynı adı taşıyan parça ve yedi dakikalık Biggest Star hala aklımdadır, güzel bir albümdü bu. Ama eleştirmenler de bu albüme pek aldırmamışlardı nedense... bende mi bir gariplik var???). Bu iki albüm de 2006'da yayınlandı - ben bir ara acaba bir dağılma durumu mu var diye korkmuştum ama neyseki yokmuş. Zaten röportajlarda falan da dağılmadıklarını söylüyorlardı - sadece ilgiyi başka şeylere çevirme, bir nevi ara verme falan...

Hemen yeni albümle ilgili bir iki not daha verip bu bahsi kapatayım. 2004'te More Adventurous yayınlandığında herkes grubun biraz daha "mainstream" bir yol tutturduğundan dem vuruyordu (hoş bu ara herkes için öyle deniyor ya - Death Cab For Cutie mesela). Bu yeni albümde prodüksiyonu üstlenen ekip aynı zamanda Gwen Stefani, Eminem ve Fiona Apple gibi isimlerle de çalışmış o yüzden yine biraz daha "piyasa" bir albüm çıkması bekleniyormuş... Şimdi burada ingilizce bir küfür savurmak istiyorum ama boşveriyorum, heyecanla Under The Blacklight'ın çıkmasını bekliyorum artık! 20 Ağustos, doğumgünümden birkaç gün sonra güzel bir armağan olacak bu :)

Rilo Kiley - It's A Hit

ve Filter Mag'den ilgili haber...

*

Hiç yorum yok: