01 Kasım 2008

Phenomenal!

Bu haftasonu iki grup keşfettim Myspace üzerinden. Aslında ilkini (The Phenomenal Handclap Band) myspace üzerinden dinledim sadece, keşif Pitchforkmedia üzerinden oldu. Jens Lekman ile ilgili bir haberden bir konser haberine atladım. Haberin en sonunda TPHB ile ilgili üç foto ve pek de ümit vaadetmeyen kısa bir yazı vardı. Ama böyle muhteşem bir isim bile benim ilgimi çekmeye yeterli idi - ki fotolar da oldukça cazip görünmekteydi. Sonuç olarak myspace'e girip bir kulak kabarmak şart oldu.

Açıkcası bu isim ile iki ihtimal olabilirdi bu grup için. İlk ihtimal, 3-5 Devendra Banhart'ın (ve tavladıkları hatunların)
toplanıp oluşturdukları komünal bir post-post-psychedelic-indie-folk-rock grubu olabilirlerdi. Eğer öyle birşey çıksa fazla dinlemeden bir köşeye atardım, artık öyle şeyler için çok yaşlıyım zira... Diğer ihtimal ise, her türlü rezilliğe gelebilecek bir takım eğlenceli junkie'lerin yaptıkları bir post-post-psych-disco-nowave-funk müziği idi ve ne mutlu ki sonuç bu çıktı!

Tabi grubun New York'lu olmalarının da buna büyük katkısı olmuş olabilir (New York'da psych folk takılmak pek kolay olmasa gerek?) Yukarıdaki garip tarifi biraz daha açmak lazım; bu arkadaşların sound'unda şunlar kesinlike var - disco & dans müziği, bazı yerlerde CSS'i hatırlatan, kulağı okşayan tatlı vokaller, !!! ve Out Hud estetiği, bolca Talking Heads nostaljisi, insanın kanını kaynatan bas gitar & ritimleri, hafif bir trip/kafa müziği ve saatlerce uzamaya müsait gitar soloları... Aslında bu "psychedelic" yönleri kayıtlarda ucundan belli oluyor ama konserlerde 4 dakikalık parçalarını 10 küsür dakikalara kadar uzatarak çalabiliyorlarmış. Tabi müzikal tarifler pek tatminkar olmaz genelde, isterseniz ya myspace'e gidip oradan kendiniz dinleyin ya da aşağıdaki ufak lo-fi sample'ı indirin. Yukarıda linkini verdiğim habere konu olan konserleri grubun dördüncü konseriymiş! Henüz yaynlanmış bir albümleri de yok gördüğüm kadarıyla. İlgi alakayı hak ediyorlar ama :)

The Phenomenal Handclap Band - Myspace

The Phenomenal Handclap Band - You'll Disappear (96 kbps sample)


Dinlediğim diğer yeni grup ise Hybrasil oldu. Rezil bir isim aslına bakarsanız, yukarıdaki mantıkla hareket ediyor olsaydım hiç aldırmamam lazımdı aslında. Zaten ilk seferinde aldırmadım da sonradan nedense dönüp bir dinleyeyim madem dedim. Ve isimlerinin ima ettiklerinden farklı bir grup olduğunu da gördüm bu sayede. Öyle pek Brezilya müziği tınıları falan beklemeyin bu İrlanda'lı ekipten. Oldukça indie-new-wave-rock sound'lu bir ekip bu. Müzikleri eskilerden fazlaca şeyi çağırıştırıyor ama yeni ve amatör sayılabilecek bir ekip için öyle başarılı ki buna pek aldırmadım şahsen. Keyifle dinledim, ilk albümleri The Monkey Pole'un peşindeyim halen. Yeni yeni büyüyorlar ve büyük plak şirketlerinden birine atlamaya çalışıyorlarmış bu ara. Myspace'de de sağlam çalışmışlar belliki, bolca arkadaşları var. Olası etkileri sıralayalım: New Order, Stone Roses ve kesinlikle Ian Brown (ama vokalistin sesi Brown'a fazla benzemiyor bence, tarzı sadece). Ayrıca synthesizer'ları iyi kullanmışlar (benim için artı puan!)

Hybrasil (myspace)

Hybrasil - Heads Up (96 kbps sample)


Myspace hala işe yarıyor - ve bu da hoşuma gidiyor anlaşılan!

Hiç yorum yok: