22 Haziran 2010

22 Haziran - Emeralds

Bazen Radyo Eksen için biraz fazla mı elektronik çalıyorum diye şüphe ediyorum açıkcası - şüphelenmeye gerek yok halbuki, düpedüz öyle oluyor! Programın yayın saatinin günün bu kadar uç bir köşesinde olması bu açıdan bir avantaj tabi. Facebook'da övgüler düzdüğüm Old Sunshine gibisinden parçaları tabiki Eksen'de çalmam, çalmak da istemem. Ama ara sıra, hatta sıkça elektronik seslerin ve synthesizer'ların hakim olduğu, dalga dalga geldiği müzikleri, şarkıları çalmaktan da kendimi alamıyorum, içimde var bir şekilde bu (bir de, sanıyorum şarkı sözleri hiç aklımda kalmadığından sözsüz müzikler hep daha bir hoşuma gitti).

Neyse, uzun lafın kısası, Emeralds da bu dediğim kategoride gruplardan biri - imiş! ABD'nin Ohio eyaletinden bir grup bu, üç kişiler. Üçüncü albümleri yakın zamanda yayınlandı, Does It Look Like I'm Here? adını taşıyor. Programda çalan şarkı da oradan. Emeralds hafif kozmik, hafif sentetik, synthesizer'lar, gitar ve efektlerin birbirine karıştığı bir müzik yapıyor, dinlerken ne zaman nasıl olacağı belli olmayan bir ses denizi çıkıyor karşınıza. Kimi parçalar okyanusa açılmış bir teknenin üzerine gelen dalgalar gibi geliyor üzerinize, kimisi fırtınanın yatıştığı, dalgaların yerini çarşaf gibi bir denize bıraktığı güneşli bir sabah gibi sakin (Amat'ı okudum yakın zamanda, bu benzetmeler biraz ondan da kaynaklanıyor olabilir). Ne tamamen sentetik, ne de tamamen organik. Tam anlamıyla bir fantazi romanı (yine Amat...) Neyse işte, böyle müzikler hoşuma gidiyor, umarım sizin de gidiyordur :)

(Emeralds ekibi yakın zamanda plak şirketini değiştirmiş, Editions Mego'ya geçmişler. Ama grubun ne kendi websitesini ne de myspace sayfasını bulabildim, eğer gören olursa bana da haber etsin lütfen..)

22 Haziran 2010 Alçak Basınç


The Chemical Brothers K+D+B
Here We Go Magic Collector
Mystery Jets Flash A Hungry Smile
Delorean Simple Graces
Scissor Sisters Fire With Fire
The Apples In Stereo 7 Stars
Katie Melua Tiny Alien
Pendulum Crush
Chrome Hoof Deadly Pressure
Disco Drive Gonna Love This
The Airborne Toxic Event Gasoline
The Dead Weather Gasoline
Amorphous Androgynous Mr. Sponges Groovy Oscillations
Emeralds Double Helix
Marsen Jules Anémone
.

Hiç yorum yok: