15 Ocak 2012

10 Ocak - High Highs

Yılın başı her zaman heyecanlı oluyor. Kendimizi takvimin ruhuna kaptırdığımızdan mıdır nedir, yılbaşından sonra bir sürü yeni albüm, yeni müzik dolaşıyor ortalıkta. Tabii kışın gerçekleşen keşif festivallerinin gücünü de unutmamak lazım. Haftasonu Eurosonic'de olduğum için blog'u ancak güncelleyebildim (hoş, aslında her hafta böyle oluyor ya...) Gelecek program Eurosonic'te izlediğim gruplarla ilgili olacak. Ancak onun öncesinde bu hafta:

Ara sıra sadece bir yerlerden ufacık bir şeyler duyarsınız bir grup hakkında, nedense hoşunuza gider, sonra içgüdülerinize inanarak gider dinlersiniz ve çok seversiniz birdenbire. Bu çoğumuzun başına gelmiş bir şeydir eminim. High Highs grubu da benim için böyle bir keşif oldu. Bir arkadaşımdan, onun bir arkadaşının bu grubu sevdiğini duyunca nedense merak ettim ve baktım. Bandcamp sayfalarından müziklerini dinledim, sevdim ve hemen aldım! Tatlı, parıldayan bir elektronik müzik bu, ama kesinlikle sentetik değil, gitarlar falan uçuşuyor, vokaller ile folk şarkılarını hatırlatan bir hali var High Highs'ın müziğinin. Eğer geçen yıl Tycho veya Washed Out gibi grupların müziklerini sevdiyseniz, bu arkadaşları da eminim çabucak seversiniz.

Bunun dışında ise, programın başında çaldığım iki şarkı, herhalde son dönemlerde çaldığım en politik içerikli iki şarkıdır. Özellikle Neil Young'ın kendi bestesi olan Ohio'nun hikayesini de okumanızı tavsiye ederim, 70'lerde, Amerika'da Kent Üniversitesi'nde yaşanmış bir olaydan ilhamını almış bu şarkı. Vietnam'daki savaşı protesto eden bir avuç öğrenciye ateş açan askerler... Bu hikayeyi bana aktaran arkadaşım Clint Wiley'ye de ayrıca teşekkürler buradan!

French Films'in hikayesi ise haftaya... 


10 Ocak 2012 Alçak Basınç

Bunu görüyorsanız bir sorun olabilir

Neil Young Ohio
Natalie Merchant  Which Side Are You On
Bon Iver   Minnesota, WI
The Embassy Who Put The Ass In Embassy
The Crepes Cassette
Lykke Li  I Follow Rivers (Dave Sitek Remix)
DJ Shadow   Six Days (Soulwax Remix)
120 Days Dahle Disco
French Films   Golden Sea
Destroyer   Leave Me Alone
Memoryhouse   The Kids Were Wrong
Floating Points  Sais
High Highs   Flowers Bloom
.

Hiç yorum yok: