12 Şubat 2012

7 Şubat - Kafabindünya & Solardip

Geçen programda iki İstanbul'lu grubumuz vardı, Kafabindünya ve Solardip. Kafabindünya'yı programda daha önce çalmadım galiba ama Solardip'i bi iki yıl önce çalmıştım. Grup o zamandan beri konserler vermeye devam ediyor. 2010'dan bu yana iki EP yayınladılar ve şimdi de yeni albümleri "Future Now" çıkmak üzere (şubat sonunda dükkanlarda olacakmış). Solardip'i bu ayın başında Ghetto'da izledim tekrar, albümün lansman konseriydi. Oldukça karlı bir günde, güzel bir kalabalığa güzel bir konser verdiler. Çok başarılı şarkıları olmakla birlikte, konserlerde biraz daha "canlı" hale gelseler daha iyi olacak bence. Oldukça elektronik altyapılı müzikleri, sahnede kayıttaki etkiyi yaratmıyor, sıradanlaşabiliyor. O yüzden konserlerin biraz daha enstrümanlara ve icraya dayalı bir hale gelmesi bence iyi olacaktır. Bu arada, albümü de çıkmadan dinleme şansına eriştim, programda oradan (sanırım) daha önce yayınlanmamış bir şarkılarını çaldım.

Bu arada, Solardip'in davulcusu Yiğit (Gürcihan) ile son dönem sıkça müzik paslaştık, onun da Radio Adidas'da Fakepakt isminde bir programı var ve çok ilginç güzel müzikler yayınlıyor, dinlemenizi tavsiye ederim ("hiphop beat'leri ile yapılan elektronik müzikler" gibisinden bir tanımı var çaldıkları için). 

Kafabindünya'yı ise bundan yıllar önce, 2006'daki Mogwai konseri zamanında tanımıştım. O zamandan bu yana biraz değiştiler, bir dönem sessiz kaldılar, ben de çok takip edemedim açıkcası. Şimdi onlar da geri döndüler ve Peyote Müzik'ten yeni albümleri "Obi"yi yayınladılar. Kafabindünya'nın albüm tanıtım konseri de 26 Ocak'ta Peyote'deydi, ne yazık ki gidemedim... Albüm eli yüzü düzgün bir post-rock albümü olmuş. Tabii bu hem olumlu, hem de olumsuz bir eleştiri. Öncelikle eminim istedikleri şeyi istedikleri gibi yapmışlardır, yani işin samimiyetine inancım tam ve düzgün, güzel bir albüm çıkmış ortaya. Ancak şu güne kadar bu alanda yapılmış onca müzik ve albüm arasından sıyırılması biraz zor olur gibi geldi (grubun uluslararası alanda neler yapabileceğini düşünerek söylüyorum bunu). Mesela Burç'un çok daha deneysel, elektronik çalışmaları olduğunu biliyorum. Klasik post-rock'da beklenmeyecek, dinleyeni biraz şaşırtacak, ezber bozacak türden sapmalar beklerdim ama pek öyle bir şey göremedim. Yine de, bu yorumu yapmadan konsere de gidebilmiş olmayı isterdim, bir dahaki konsere artık. Yani tekrar bir geleceğiz bu konuya. (arada not, baktım bir sonraki konser 17 Şubat, Peyote)

Evet, kısaca bu haftalık da böyle. Gelecek programa yine bizden iki grubumuz olacak, bunlardan biri de TSU! Bant dergisinden Hakan'ın yeni projesi bu, solo gitar ve ara sıra vokal, çok güzel bir kayıt yapmış. Şimdiden yazıyorum, haftaya Cuma (yine 17 Şubat oluyor) Deform'da da konseri var, tavsiye ederim izlemenizi/dinlemenizi.


7 Şubat 2012 Alçak Basınç

Bunu görüyorsanız bir sorun olabilir

Three Fall   Can't Stop
Kafabindünya   Anger Circus
The Cast Of Cheers   Tigerfox
Diagrams   Tall Buildings
Islander   I'm Your Man
Choir Of Young Believers   Nye Nummer Et
Theophilus London (feat. Sara Quin)  Why Even Try
Trust Dressed For Space
Solardip   Declaration
Mux Mool   Raw Gore
Ki Theory (feat. Maura Davis)  I Wanna Run
The Cribs   I'm A Realist
Rilo Kiley   The Good That Won't Come Out
The Antlers   Corsicana
Feist   Comfort Me
.

Hiç yorum yok: