29 Kasım 2012

27 Kasım - Godspeed You! Black Emperor & Be The Band Yarışması


İstanbul'da iki yıldır çok güzel bir rock müzik yarışması yapılıyor, Be The Band adında. Yarışmayı Radyo Eksen ve İstanbul'un en güzel stüdyolarından biri olan Babajim düzenlemekte. Geçen yıl Neyse grubu bu yarışmadan çıkmıştı ve yarışma sonrasında da çok başarılı bir yıl geçirdi, her yerde dinledik onları. Ben bunu yarışmanın başarısı olarak da görüyorum, doğru grubu seçmişler ve ödüllendirmişler demekki. Bu yılki yarışma da dün düzenlendi ve programda çaldığım üç grup; Plan, Meriva ve Sapan yarım saatlik birer konser verdiler. Yarışmanın atmosferi çok güzeldi, üç grubun da seyircileri oradaydı, Yekta Kopan (her zamanki gibi) muhteşem bir sunuculuk yaptı. Jüri de oldukça keyifliydi, adaşım Harun (Tekin) ile konser öncesi Türkiye'deki müzik yarışmaları hakkında biraz geyik yaptık (ve çok önemli bir hatırlatma yaptı kendisi bana sağolsun). Performanslar çok başarılıydı, üç gruba da helal olsun! Aradan seçilen Meriva oldu, onları ben de kutluyorum buradan. Babajim'de kaydı yapılacak albümlerini heyecanla bekliyoruz bakalım.

Diğer taraftan salı günkü programda bir parça çaldım ki beş parçaya bedel! Hem süre hem de nitelik açısından. Godspeed You! Black Emperor, ne zaman ne yapacağı belli olmayan gruplardan. 1990'ların ortalarında post-rock sound'u ilk yaratan gruplar arasında yer aldılar, sonra yayınladıkları albümler ve değişik yan projelerle her yere yayıldılar. Grup son 10 yıldır yeni bir albüm yayınlamamıştı, bu yıl içerisinde hiç beklenmedik bir anda yeni albümleri 'Allelujah! Don't Bend! Ascend! geliverdi. Dört parçadan oluşan albümün toplam süresi 53 dakika cıvarında. Parçalardan ikisi, 20'şer dakikalık süreleri ile aslında albünün neredeyse tamamını oluşturuyorlar. Ben de programda bunlardan birini, Mladic'i çaldım. Aslında grubun konser repertuarında 2000'lerin başından beri olan bir parçaymış bu. Uzun bir müzik macerası, klasik müzikteki senfonik şiiri hatırlatan bir yapısı var (ama müzikal olarak klasik müzikle alakası yok tabii). 20 dakika boyunca herşeyi kapatıp bu parçaya konsantre olmanızı, keyfini çıkarmanızı tavsiye ederim. Müzik bizden, düşünceler sizden! 


27 Kasım 2012 Alçak Basınç

Bu yazıyı görüyorsanız başlıktaki linke basın

Grizzly Bear  Yet Again
Plan Çamur
Meriva  Saklı
Sapan  Kontrast
Chromatics  Cherry
Solange  Losing You  
Breton   Ghost Note
Godspeed You! Black Emporer   Mladic
Neil Young & Crazy Horse   She's Always Dancing
.

Hiç yorum yok: