17 Mart 2007

Dubai Desert Rock Festival 2007

Aslında bu yazıyı daha önce yazmam gerekirdi ama bir iki başka işareti bekledim! Neyse, geçen hafta bir e-mail atıp da haftasonu Dirty'de çalamayacağımı zira başka önemli bir işim çıktığını söylemiştim. Bu esrarengiz iş, Dubai'ye gidip Dubai Desert Rock Festival'e (DDRF) katılmaktı. Vee şimdi elimde fotolar da var, hemen kısa bir yazı geçeyim dedim.

DDRF dört yıldır düzenlenen bir festival ve bu sene iki gün olarak düzenlenmiş, cuma ve ctesi günleri. Biz sadece cumartesi kısmına katılabildik zira "hem ziyaret hem ticaret" olarak Robert Plant o gün çalacaktı. Biz diyorum çünkü tek başıma gitmedim, İKSV'den iş arkadaşım Ayşe (Bulutgil) ve iki de gazeteci arkadaşımız da (Kanat Atkaya ve Mehmet Tez) yanımızdaydı. Gezinin ve konserlerin detayları ile ilgili ikisi de çok güzel yazılar yazmışlar, Mehmet'in yazısını Sabah gazetesinden, Kanat'ınkini de Hürriyet'ten okuyabilirsiniz. Bu arada, gezimiz tamamen Emirates Havayolları'nın bize bir armağanı idi, neredeyse bütün masraflarımızı onlar tarafından karşıladı, pek güzel business falan uçurdular bizi, sağolsunlar :)

Benim de aslında detaylı bir Dubai notları yazısı çıkarmam gerekiyor ama şu anda bir seferde bunu halledemeyeceğim sanırım. Her halükarda, yukarıdaki linklerden Mehmet ve Kanat'ın yazılarını okuyabilirsiniz, pek güzel özetlemişler olan biteni. Benden de bir iki foto daha aşağıda!

Bir Dubai hatırası olarak Burj El Arab - gerçekten varmış!

Festival Alanı - DDRF, Rock'n'Coke arazisinin üçte biri kadar bir alana yayılmış, tek sahneli bir festival. Ama burada sadece sahne tarafı görünüyor, arkada bundan biraz daha geniş bir alan var. Genel olarak güzel ve rahat bir festivaldi.

Festivalin izleyici kitlesinde neredeyse hiç Arap yoktu - veya hadi benim beklediğimden çok az vardı diyelim. Aslında şehirde biraz kaldıktan sonra bunu tahmin etmek hiç de zor değil çünkü Dubai Avrupalı ve Amerikalı iş adamları ve turistler ile kaynıyor - festivale de onlar veya çocukları falan gelmiş işte.

Desert Cash - Festivalin resmi para birimi! Bir DC bir Arap Dirhemi ediyordu, Dirhem de Birleşik Arap Emirliklerinin para birimi. Bizim paranın değeri ise yaklaşık 2,6 Dirhem. Bu kadar ekonomi bilgisi bu blog için yeterlidir herhalde :)

The Bravery - yeni albümleri The Sun & The Moon'dan da parçalar çaldılar, özellikle Angelina adındaki pek güzel bir parçaydı. Sanırım nisan - mayıs gibi çıkacakmış bu yeni albüm, merakla bekliyorum.

Incubus - festivalin en kalabalık anıydı herhalde ama yine de İstanbul Incubus konserinden daha az izleyici vardı. Ayrıca 3 gün içinde iki kere Incubus seyrederek kendi adıma yeni bir rekora da imza attım, zorunlu olarak fan'leri sayılıyorum şimdi :)

Mehmet Tez, Plant ile röportaj yaparken - yanındaki de gitaristi Justin Adams, kendisi eski punkçılardanmış. Ayrıca Plant, İstanbul'a geldiğinde buralı müzisyenler ile buluşmak istiyormuş. Rock'cılarla değil tabi, sazlı sözlü alaturka müzisyenlerle!

Robert Plant & The Strange Sensation - Çok güzel bir konserdi, biraz ruhsuz bir seyirci kitlesine rağmen... Adam millete en basit seslerle birşeyler söyletmeye çalıştı ama baktı pek bir tepki yok, parçayı hemen orada kesti, karizmayı çizdirmedi. İstanbul konserini bekliyorum şimdi heyecanla, çünkü bizim seyircimiz ile kesinlikle çok daha güzel bir konser olacaktır.


.

4 yorum:

ezgi dedi ki...

ayşe arman'a da uğrasaydınız haha!

fırat dedi ki...

Dubai... Oh, ne güzel hem gez/gör hem de eğlen/coş. Kıskandım vallahi..

Ayşe Arman demeyin bana...

nóiway dedi ki...

harunizer, sakın uzunca bir yazı yazamadım diye üzülmeyin. lakin bu yazı gayet açık, net ve okunabilir olmuş. az daha uzatsaydınız yarıda bırakabilirdim =)

evet ben de blog yazarıyım :P

Unknown dedi ki...

dubai SUX !
ben burda yasiyorum
anca 1 ay tatile gelinir okadar !