24 Aralık 2008

23 Aralık - Son kez 2008 ve Emiliana Torrini

Bu hafta yine 2008'i değerlendirmeye devam ettim. Yılsonu değerlendirmesinin sonu yok ve bu program ile 2008'i kendimce kapatmış oluyorum. Gelecek hafta yüzümüzü 2009'a çevireceğiz!

Tabi iki programda da koca bir yılı etraflıca ele almak mümkün değil - hadi kolay değil diyelim. Fazla da konuşmak istemediğim için "ele almayı" seçtiğim belli başlı parçalarla yapmış oluyorum. Bunları da herhangi bir sırayla, özel bir formülle seçmedim açıkcası, aklımda en çok yer etmiş sanatçı ve albümlerden bazı parçaları koydum. Bir tek şunu söyleyebilirim, Roll dergisi için geçen gün en sevdiğim bazı albümleri seçmiştim. Bence Roll'un yılsonu seçkisi önemlidir zira kadrolarında çok değer verdiğim insanlar var. Az aşağıda kendi seçtiklerimi de (alfabetik sıra ile) yazıyorum. Bu yıl boyunca herhalde en çok hoşuma giden albümler bunlardı:

Does It Offend You, Yeah? - You Have No Idea What You're Getting Yourself Into
Emiliana Torrini - Me And Armini
Flight Of The Conchords - Flight Of The Conchords
Friendly Fires - Friendly Fires
Hariçten Gazelciler - Hariçten Gazelciler
MGMT - Oracular Spectacular
Sonny J – Disastro
The Dø - A Mouthful
TV On The Radio - Dear Science
Vampire Weekend - Vampire Weekend
Yasemin Mori – Hayvanlar

Emiliana Torrini'ye burada ayrıca bir ağırlık vermekte fayda var zira aslında bu yıl herhalde en çok onun albümünü sevdim (Vampire Weekend ve MGMT'dan ufak bir farkla). Tatlı sesi ile kaydettiği birbirinden güzel ve değişik parçalar ile - reggae'den psych-rock'a, neo-swing'den folk'a kadar uzanıyor - çok başarılı bir albüm Me And Armani.

Unutmadan, programın en başındaki iki cover çaldım. BBC Live Lounge derlemelerinin üçüncüsü yayınlandı - yine orta karar bir albüm aslında, çok başarılı bazı yorumlar haricinde vasat seviyesinde kalan bir albüm. Ama bu iki yorum ve birkaç tanesi daha varki bence çok güzel.


23 Aralık 2008 Alçak Basınç

Pendulum Violet Hill
Dizzee Rascal That's Not My Name
Friendly Fires On Board
Black Kids Listen To Your Body Tonight
The Young Knives Turn Tail
Emiliana Torrini Heard It All Before
Fleet Foxes Ragged Wood
The Moldy Peaches Anyone Else But You
Yasemin Mori Yeniler
Replikas Bitti Deme
MGMT Kids
Does It Offend You, Yeah We Are Rockstars
The Shoes Knock Out
I Scream Ice Cream Trust Tissue
Quiet Village Pillow Talk
.

Hiç yorum yok: