08 Mayıs 2009

5 Mayıs - Peaches veya Katie Melua

Bu ara ne yazıkki blog'u biraz ikinci plana atmak zorunda kaldım - iş güç ve festivaller sağolsun :)

Ama güzel müzikler bitmiyor - Peaches yeni albümünü yayınlamış, onu dinledim vuruldum valla! İşin kötüsü, sağda solda "yumuşamış bu hatun, nerede o eski Peaches" şeklinde iddialar görüyorum, okuyorum. Ama ben yeni halini çok sevdim yea! Süper eğlenceli, zıplamalık şarkılar var albümde. Prodüksiyonları yapan isimler arasında Simian Mobile Disco ve Soulwax'in de yer aldığını okuyunca durum biraz daha açıklığa kavuştu aslında. Şurada bir söyleşi var Peaches ile, ben hepsini okuyamadım ama güzele benziyor.

Bu hafta manşeti Peaches ile bitirebilirdim ama geçenlerde uzun süredir dinlemediğim bir ismin, Katie Melua'nın Mary Pickford şarkısını dinledim - Pictures albümünü açılış parçası. Çok garip sözleri var bu şarkının ve beni 70'lerden kama bir Simon & Garfunkel şarkısıymışçasına etkiledi. Şiirsel. "Katie, ne güzel sesin var senin" demek istiyorum bir ara kendisine. Türkçe söyleyeceğim ama, o söyleyişimden anlar "thank you, dear" şeklinde cevap verir diye umuyorum :)

Bunun dışında da aslında çok hoş bazı şarkılar vardı bu hafta, hemen kısa kısa toparlayayım:
  • The Gossip'in yeni albümü Haziran ortası gibi geliyormuş ve bu albümden ilk şarkı düştü ortalığa: Heavy Cross. Güzel, eğlenceli ama fazla derinliği olmayan, bildiğiniz The Gossip parçalarından biri, "disco-rock" işte. Kötü değil ama kesinlikle.
  • The Wave Pictures da yeni albümü yayınlanacaklardan. Onlar ise daha öncesine göre çok daha "akustik" bir yola girmişler, sevdim ben bu yolu. Tembel Pavement şarkılarını hatırlatıyor bana.
  • Fleetwood Mac'in oldukça ilginç bir şarkısını keşfettim, Brown Eyes.
  • The Coathangers, yeni yetme bir hatun grubu, dört genç kız, pek sakar bir müzik ama samimi ve keyifli. "Punk tavrı" sevenlere :)
  • Tiga? The Whip? Chew Lips? evet.


5 Mayıs 2009 Alçak Basınç


The Gossip Heavy Cross
The Whip Dubsex
Bronnt Industries Kapital Knights Of Vipco
Röyksopp You Don't Have A Clue
Chew Lips Solo
Phantom Ghost Thrown Out Of Drama School
Katie Melua Mary Pickford
Fleetwood Mac Brown Eyes
The Wave Pictures If You Leave It Alone
Mocky Golden Dream
Broken Social Scene Pacific Theme
Peaches Talk To Me
Tiga Shoes
Mongrel Act Like That
The Coathangers Dreamboat

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Dowbload linkinde 21 nisanın parçaları yayınlanmış sanırım ufak bir yanlışlık oldu tekrar yükleme yapabilir misiniz? Kolay gelsin :)

Harun İzer dedi ki...

Eah evet olmuş valla, düzelttim ama şimdi :)