10 Kasım 2009

10 Kasım - Ekin Sanaç (Kim Ki O)

Alçak Basınç'a biraz kan can getirmek gerek diyerek uzun süredir yapmak istediğim bir işe el attım, söyleşili programlar! E iyi de bunda ne var demeyin, bu iş o kadar kolay değil. Bir kere, insanları stüdyo ortamına getirmek her zaman zahmetli bir iştir, randevular alınır, zamana karşı yarışılır, insanlar heyecanlanır, kayda girilince kendini rahat hissedemeyebilirler, tedirgin olabilirler, akıcılık sağlanamayabilir falan. O yüzden bunu olabildiğince rahat bir şekilde halletmek lazımdı ve çözümü mobil kayıtta buldum: mikrofonu alıyorum ve konuğumun ayağına gidiyorum!

İlk konuğum Kim Ki O grubunun iki üyesinden Ekin Sanaç idi ve onunla program için söyleşimizi de mobil kayıt şeklinde yaptık. O önceden şarkılarını seçti ve bana verdi, pazar günü buluşup önce biraz havadan sudan konuştuk, sonra kayda geçtik. Keyifli oldu. Keşke ufak bir de kameram olsaymış. Ekin'e tekrar çok teşekkürler buradan, programa katıldığı için! (Ayrıca ekibin diğer üyesi Berna'yı da atlamayayım, onu da bir ara yakalayacağım kesin)

Kim Ki O'nun web sitesi http://www.kimkio.org/ ve myspace adresi de http://www.myspace.com/kimkio şeklinde.

Bu hafta programı da Ekin'in seçtiği parçalar belirledi biraz. Getirdikleri arasında benim favorilerim (daha önce bilmediğim gruplar olduğu için belki de) CFCF ve Liechtenstein oldu. Özellikle CFCF'in kullandığı şu lead synth ve bas sesi, hastasıyım. Bir de Ekin ile off-the-record şöyle bir tesbit yaptık; The Go Find, plak şirketi Morr Music'in en karakteristik gruplarıdan biridir.

İlk dış kaydım olduğu için ses ve söyleşi ile ilgili ufak sorunlar da olmadı değil, şimdiden kusurum affola! Bundan sonra giderek düzelteceğim artık. Konuklu programlara da devam edeceğim, hatta sıradaki konuğum umarım güzel bir sürpriz ile beraber olacak. Bir de bu mikrofonla ayaküstü kayıt konusunda başka bazı cin fikirlerim var ki onları da hayata geçirmek için heyecanlanıyorum. Yenilikler devam edecek! :)


10 Kasım 2009 Alçak Basınç


Rufus Wainwright Do I Disappoint You (Instrumental)
Bryn Christopher Smilin'
Headlights Market Girl
Dykehouse Lost Holiday
Kim Ki O Kapali Kapali Kapali
The Clientelle Never Anyone But You
Yacht The Afterlife
Liechtenstein Sophistication
CFCF The Explorers
The Go Find Pink Frost (The Chills)
Kim Ki O B Yuzunun Ikinci Parcasi
The XX Heart Skipped A Beat
Brian Eno Baby's On Fire
.

Hiç yorum yok: