18 Kasım 2009

17 Kasım - Twinkranes ve 123

Olamaz yılın sonu geliyor! Yine yılsonu listeleri gelecek, korkulu rüyam. Açıkcası esas korkum hatırlayamamak, çok şey var ve hangisini ne zaman dinlemiştim ve ne düşünmüştüm hatırlayamıyorum. Bunadım yakında (evet bak belirtileri bile ortada). Neyse, bu konuya fazla takılmıyoruz.

Geçen hafta 123'ün albümü yayınlanmış, en sevdiğim müzik dükkanı (az kaldı zaten onlardan) Lale Plak'tan gittim aldım hemen. 123, eski Dandadadan'ın üç üyesinin (Burak, Feryin ve Berke Can) yeni grubu. Aslında geçen seneden beri hazırlanıyorlardı, arada bir iki konserleri de olmuştu da gidememiştim. Sonunda albüm çıktı ve oldukça da güzel olmuş, keyifli olmuş. Yanında çok hoş bir kitap da geliyor. Aslında kitapla beraber CD geliyor desem yeridir, kocaman, kalın kapaklı bir kitap bu. Kitaptaki resimlerle denk, oldukça naif, tatlı bir müzik yapıyor 123 (ki aslında benim için biraz fazla sakin bile diyebilirim). Bundan sonra bir konserlerini yakalamam lazım - Hazal'dan duyduğum kadarıyla konserleri de oldukça güzelmiş. Şimdi en büyük sorunum, bunu kitaplığa mı koymalı yoksa CD'lerin arasına mı şeklinde :) Bu arada bundan sonraki ilk konserleri 9 Aralık'ta eski Balans'ta imiş (yeni adını beğenmiyorum oranın, o yüzden yazıyorum!)
http://www.myspace.com/123fromistanbul

Bu haftanın asıl sürpriz ekibi ise Twinkranes isimli Dublin'li grup idi. İlk dinleyişte aşık oldum. Bi kere üç temel noktadan vuruyorlar beni:
1) Krautrock tandansı
2) Etkin synthesizer kullanımı!
3) Garip grup isim ve şarkı adları!!!

Ayrıca aynı anda şu üç grubu birden referans verebiliyorum onlar hakkında; Happy Mondays, Fujiya & Miyagi ve Chemical Brothers. Grubun üyelerinden biri DJ'likten yetişme imiş. Bekliyorum bakalım albümlerini.
http://www.myspace.com/twinkranes

Son olarak, The Drums söylendiği kadar hoş bir grupmuş (Sarp'a bu selam - ama çok da abartacak bi olay değil!). Fools Gold, Vampire Weekend'in gizli bir projesi değilmiş, Destroyer ismiyle tanınan Dan Bejar 15 dakikalık muhteşem bir bir "indie-pop süiti" yapmış ve Yeasayer'ın yeni şarkısı süpermiş. Haftaya görüşmek üzere!

17 Kasım 2009 Alçak Basınç


Spanky Wilson Sunshine Of Your Love
The Pains Of Being Pure At Heart Higher Than The Stars
The Shoes vs. Primary 1 People Movin'
Cate Le Bon Hollow Trees House Hounds
The Drums Make You Mine
Fools Gold Surprise Hotel
Yeasayer Ambling Alp
Twinkranes Fizz Not Feedback
Pendulum Fasten Your Seltbelt (feat. The Freestylers)
123 That's Why
Destroyer Bay Of Pigs
.

Hiç yorum yok: