13 Ağustos 2008

12 Ağustos - Vetiver

Caz festivali bitti, tekrar blogger kesildim başınıza! Bakıyorum da, festival sonrası kendimi toparladığım 30 Temmuz'dan bu güne kadar (bu dahil) 7 başlık açmışım. Yani 15 günde geçen haziran boyunca yazdığım rakamı geçmişim bile - ki cepte bir iki tane daha var, bugün içinde gelecek onlar da.

Dünkü programı evdeki (ve işyerindeki) bazı beklenmedik haller dolayısıyla anonssuz yaptım. Zaten fazla konuşmuyorum programda, pek farkeden birşey olmamıştır. Öncelikle Sonny J ile ilgili birşey ekleyeyim hemen, yeni albümünün (Disastro) CD'sini dışarıdan mail order sipariş etmiştim ama meğer memlekete gelmiş bile! EMI'ı bazen çok seviyorum, fiyatları genelde daha uygun, ayrıca en ilginç albümleri bile Türkiye'ye getirmekten çekinmiyorlar, sayelerinde Sigur Ros koleksiyonumun önemli parçalarını tamamladım :)

Bunun dışında bu hafta en dikkatime çarpan grup Vetiver oldu. Kaç zamandır ismini bilip de fazla tanımadığım bir gruptur kendileri. Bir yerlerden esiverdi, albümlerini dinledim ve çok da beğendim bu San Fransisco'lu grubu. Oldukça folk'lar, tabiri caizse oldukça "roots"lar hatta - roots lafını da çok severim. Roots derken, vetiver daha çok Hindistan taraflarında yetiştirilen bir otun da adıymış, çeşitli faydaları olduğu söylenen (kafa yapmak manasında değil ama) bir bitki, kökleri satılırmış falan. Neyse, bu damardan folk'çu arkadaşlar Devendra'nın da kankası imişler, ki müziklerinden de bu hissediliyor. Aslında bir blog olan web sitelerinin girişindeki pek hoş çizime de bakmanızı tavsiye ederim. Son albümleri Things Of The Past adını taşıyor, çok güzel.

Ida Maria ve programın açılışındaki Infadels'in Alex Metric remix'i de çok güzel - bu Alex Metric adamı ters çevirir ya, pek seviyorum kendisini... Ah şu içimdeki clubber çocuğu öldüremedim bir türlü :)

12 Ağustos 2008 Alçak Basınç

Infadels
Free Things For Poor People (Alex Metric Remix)
XX Teens Onkawara
Ida Maria Drive Away My Heart
Pixies Hey
Oppenheimer Only Goal And Winner
Friendly Fires Skeleton Boy
Pluxus Transient
Vetiver Rroad To Ronderlin
Noah & The Whale 5 Years Time
Jens Lekman Black Cab
Of Montreal A Sentence Of Sorts In Kongsvinger
Studio Escape From Chinatown
I Scream Ice Cream Trust Tissue
Paris Captain Morgan
Sonny J Can't Stop Moving

Hiç yorum yok: